Dit zijn de KPI per advertentiedoel [Download]
Wanneer jouw advertenties enige tijd lopen, wil je deze evalueren. Het is nu belangrijk om te analyseren op welke vlakken jouw advertenties het goed doen en wat je juist moet verbeteren.
Bij het maken van jouw advertentie heb je een doelstelling gekozen. De advertentieplatformen (Facebook, LinkedIn, etc) optimaliseren jouw advertentie aan de hand van de doelstelling en de bijbehorende KPI’s. Maar welke KPI’s zijn nu belangrijk voor jouw doelstelling, zodat je deze kunt verbeteren? Op de volgende pagina vind je de vijf meest voorkomende doelstellingen en de bijbehorende KPI’s in een handig overzicht. De belangrijkste KPI’s per advertentiedoel zijn aangegeven met een sterretje (*). Het is je uiteindelijke doel om deze te verbeteren.
Meer blogposts
Deze blogposts vind jij waarschijnlijk ook interessant:
12x zo kun jij meer aankopen behalen met jouw online advertenties
12x zo kun jij meer aankopen behalen met jouw online advertenties Je hebt jouw advertenties ingesteld en je best gedaan voor converterende teksten en afbeeldingen. De campagnes lopen inmiddels, maar... er komen maar geen aankopen via de advertenties?! Geloof...
Is jouw Facebook Pixel AVG Proof?
Is jouw Facebook Pixel wel AVG Proof? Toen twee jaar geleden de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) werd ingevoerd gingen bedrijven als een gek aan de slag met het maken van Privacy Statements en Cookie meldingen. En jij vast ook. Als je sinds die...
Waarom je geen a/b test moet inzetten bij Facebook & Instagram advertenties
Waarom je geen a/b test moet inzetten bij Facebook & Instagram advertenties Als je start met adverteren lees je veel over A/B testen. Met deze optie kun je verschillende doelgroepen, titels, afbeeldingen en teksten testen voordat je jouw online advertentie...
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Met de nieuwsbrief van Days of Content ontvang jij regelmatig gratis tips over online marketing in je mailbox. Je krijgt tips over het optimaliseren van jouw advertenties en e-mailcampagnes. Ook houd ik voor jou alle ontwikkelingen op het gebied van online advertising voor je in de gaten. Zo ben jij helemaal up-to-date en is nog marketing altijd actueel.
[convertkit form=1415967]
Door je aan te melden voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met de Privacy Statement van Days of Content